دکتر سیف الرضا شهابی

مبارزه با کرونا درایران به روش ” حرف درمانی ” یا ” مفت درمانی ” / دکتر سیف الرضا شهابی

از بدو شیوع بیماری کرونا در ایران ، مسئولین محترم تصور کردند با ” حرف ” و مفت و مجانی و بدون هزینه می توانند آن را کنترل کنند و از انتشار آن جلوگیری نمایند و به این خاطر در گام نخست شهر ” قم ” را قرنطینه نکردند زیرا قرنطینه یک شهر همراه با

کد خبر : 2410
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 فروردین 1399 - 18:13

از بدو شیوع بیماری کرونا در ایران ، مسئولین محترم تصور کردند با ” حرف ” و مفت و مجانی و بدون هزینه می توانند آن را کنترل کنند و از انتشار آن جلوگیری نمایند و به این خاطر در گام نخست شهر ” قم ” را قرنطینه نکردند زیرا قرنطینه یک شهر همراه با هزینه است و مسئولین نمی خواستند زیر بار هزینه شهری بروند که به خاطر توریست های زیارتی در آمد زا است و با اکثر شهرهای ایران و سایر کشورها در ارتباط است .

نتیجه این شد ، بیماری در گستره جغرافیایی ایران و حتی دیگر کشورهای همجوار و…..پخش شد و علاوه بر فوت تعداد زیادی از هموطنان که قابل جبران نیست هزینه ای چند برابر قرنطینه قم بر دوش مردم گذاشت و بازهم دولت محترم نخواست بپذیرد که مقابله با چنین ویروسی که با هیچ شخصی در هیچ جای دنیا شوخی ندارد باید هزینه کند و مفت و مجانی امکان ندارد و به اصطلاح باید از کیسه دولت مایه بگذارد و شاید هم ارزیابیش این بود اگر به بهای جان تعدادی از مردم کشور تمام بشود و پاندمیک بشود بهتر است تا هزینه کردن !!

اصولا سیاست های ” کوسه و ریش پهن ” در چنین مواقع حساس ، پاسخ مناسب نمی دهد یا کوسه یا ریش پهن ؟

متاسفانه از روش کوسه و ریش پهن استفاده شد از یک طرف ، پاره ای از مواقع از مردم خواسته شد در منزل بمانند ( بدون آن که دولت برای دهک های پائین جامعه و اقشار آسیب پذیر فکری اساسی و اقتصادی بکند و هزینه بکند ) و از طرف دیگر ، ادارات و بانک ها و شرکت ها و کارخانحات و.. دائر می باشند.

اگر قرار است شهروندان در خانه هایشان بمانند پس دائر بودن بانک ها و ادارات و…. چه مفهومی دارد و اگر بنا بر این است ، بانک ها و ادارات و…. فعال باشند سفارش به مردم که از خانه بیرون نیایید چه معنی دارد ؟

از ابتدای شیوع بیماری ، هیچ برخورد قاطعی مشاهده نشد و همواره روش ” کج دار و مریز ” اعمال شد .در همان روز که دستور کنترل جاده ها در محورهای شمالی کشور را دادند در ساعاتی بعد ، عبور از جاده های بدون کنترل انجام می گرفت ؟!

ظاهرا دولت از متخصصین و کارشناسان بهداشتی و درمانی نظر می گیرد ولی به نظرات کارشناسان غیر بهداشتی و درمانی عمل می کند و این روش عواقب سو در بر دارد از یک سو ، اعتبار عمومی دولت را کاهش می دهد و از دیگر سو ، یک سر در گمی در جامعه پدید می آورد و سبب می شود تا مردم به توصیه های بهداشتی مسئولین مربوطه توجه نکنند و این بی توجهی مبتلایان را افزایش می دهد .
و هنوز هم مطابق اعلام منابع رسمی دامنه فوتی ها در هر روز بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ تن می باشد .

✍🏻 دکتر سیف الرضا شهابی .۹۹/۱/۲۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

علی حسینی چهارشنبه , ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹

درود بر شما عالی