در اندوه خاموشی همبند مبارز، حسن فروغی خسروشاهی

دوستان همبند شوربختانه و با اندوه فراوان با خبر شدیم، امروز بیست و یکم تیرماه ۱۳۹۹، ساعت سه ونیم بعدازظهر، همبند شریف ما مهندس حسن فروغی خسروشاهی، دبیر کانون تبریز ، با ایست قلبی دربیمارستان امام رضای تبریز، آ سمانی شد. مهندس حسن فروغی، مبارزی قدیمی در مرام آزادمردان خطه آذربایجان بود که عمری را

کد خبر : 3134
تاریخ انتشار : شنبه 21 تیر 1399 - 21:42

دوستان همبند

شوربختانه و با اندوه فراوان با خبر شدیم، امروز بیست و یکم تیرماه ۱۳۹۹، ساعت سه ونیم بعدازظهر، همبند شریف ما مهندس حسن فروغی خسروشاهی، دبیر کانون تبریز ، با ایست قلبی دربیمارستان امام رضای تبریز، آ سمانی شد.

مهندس حسن فروغی، مبارزی قدیمی در مرام آزادمردان خطه آذربایجان بود که عمری را در تحقق آزادی وعدالت، رنج کشیده و سختی ها تحمل کرده بود، بدلیل ابتلا به کرونا به دیار حقیقت مطلق، شتافت. یادش گرامی است.

مهندس حسن فروغی در سال ۱۳۲۶ در خسروشاه متولد شد. پس از اتمام تحصیلات به استخدام ماشین سازی تبریز درآمد و مبارزاتش را بر علیه رژیم با آشنا کردن جوانان به فسادهای جاری حکومت استبدادی شاه آغاز کرد. از جمله فعالیت های وی ، شرکت در اعتصاب ماشین سازی تبریز بود.

او سرانجام به وسیله عوامل ساواک شناسایی و دستگیر شد و به یک سال زندان محکوم گردید. زنده یاد حسن فروغی خسروشاهی، پس از سپری کردن دوره محکومیت ، در مرداد ۱۳۵۶ از زندان تبریز آزاد شد و فعالیت های خود را تا پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد.

ما برای بازماند گان و یاران همبند وی، به ویژه همسر فداکار و فرزندان رشیدش توحید، توفیق و فرزین، بردباری در این غم بزرگ را آرزومندیم.

خداوند برای آن مرحوم مغفرت و برای بازماندگان صبر و تحمل مرحمت فرماید. یادش در قلب مان جاودانه است، گرامی اش میداریم.

بدین سبب مراسم ختم مجازی در آدرس ذیل برقرار است. از دوستان برای ادای تسلیت دعوت به عمل می آید.

علی حسینی دبیرکل کانون زندانیان سیاسی

بیست و یکم تیرماه ۱۳۹۹

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.