دیدار اعضای کانون زندانیان سیاسی با حناچی شهردار تهران در زندان قصر

امروزه رئیس جمهور، وزیر اطلاعات، سایر وزرا و حتی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، از دیدار با ایثارگران و منجمله شورای مرکزی کانون زندانیان سیاسی مسلمان قبل ازانقلاب، ابا دارند. یعنی یا می ترسند یا نمی فهمند که مبارزه برای آزادی و زندان و شکنجه و انسانیت یعنی چه؟ امروز دیگر در دهه فجر نه صدا و سیما به سراغ ما می آید نه ما حاضریم با صدا و سیما مصاحبه کنیم. چه این عرصه جولانگه خفاشان شب و گردنه بگیران روز است. در دهه اول تاسیس کانون که من دبیرکل بودم با نام کانون چندین ملاقات و جلسه با رئیس جمهور و وزیر اطلاعات و سایر وزرا و مسئولین و مرتب با آقای دهقان رئیس بنیاد و اینها داشتیم. صدا و سیما و مراجع فرهنگی مرتب بدنبال ما بودند.اما من فاش می گویم که روحانی تنها رئیس جمهوری است که خود و دولتش نه فقط آزادگان و جانبازان و ایثارگران را تحویل نگرفته و نمی گیرد بلکه بسیاری از امکانات آنها را نیز قطع کرده است و از آن جمله قطع بیمه درمان ایثارگران وسیله نوبخت بود که بعدا تحت فشار فریاد های حق طلبانه آنها مجبور به پذیرش آن گردید. امروز دیگر کلاه ایثار و مبارزه قبل از انقلاب و جنگ و شهید و جانباز و آزاده پَری ندارد. امروز روزگار آقایان بر سفره نشسته و آقازاده و فامیل و رفقاست….

کد خبر : 4121
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 بهمن 1399 - 8:59

امروزه رئیس جمهور، وزیر اطلاعات، سایر وزرا و حتی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، از دیدار با ایثارگران و منجمله شورای مرکزی کانون زندانیان سیاسی مسلمان قبل ازانقلاب، ابا دارند. یعنی یا می ترسند یا نمی فهمند که مبارزه برای آزادی و زندان و شکنجه و انسانیت یعنی چه؟ امروز دیگر در دهه فجر نه صدا و سیما به سراغ ما می آید نه ما حاضریم با صدا و سیما مصاحبه کنیم. چه این عرصه جولانگه خفاشان شب و گردنه بگیران روز است. در دهه اول تاسیس کانون که من دبیرکل بودم با نام کانون چندین ملاقات و جلسه با رئیس جمهور و وزیر اطلاعات و سایر وزرا و مسئولین و مرتب با آقای دهقان رئیس بنیاد و اینها داشتیم. صدا و سیما و مراجع فرهنگی مرتب بدنبال ما بودند.اما من فاش می گویم که روحانی تنها رئیس جمهوری است که خود و دولتش نه فقط آزادگان و جانبازان و ایثارگران را تحویل نگرفته و نمی گیرد بلکه بسیاری از امکانات آنها را نیز قطع کرده است و از آن جمله قطع بیمه درمان ایثارگران وسیله نوبخت بود که بعدا تحت فشار فریاد های حق طلبانه آنها مجبور به پذیرش آن گردید. امروز دیگر کلاه ایثار و مبارزه قبل از انقلاب و جنگ و شهید و جانباز و آزاده پَری ندارد. امروز روزگار آقایان بر سفره نشسته و آقازاده و فامیل و رفقاست.

در این میان یک نفر دلی به دریا زد و سراغی از ما گرفت و او شهردار تهران بود.

۲۱ بهمن جلسه ای خودمانی برگزار گردید. اسامی دعوت شوندگان، علاوه بر شورای مرکزی، مابقی ده نفر با مشورت بنده مشخص شد. درجلسه بحث دو طرفه بود و مدیریت جلسه هم با کانون و همه آنانی که خواستند اظهار نظر کنند اظهار نظر نمودند.

اقای شهردار با حوصله و علاقه تمام حرف ها را گوش کردند. بصورت شفاهی هم همه خواسته های ما را بجز یک مورد تایید کردند که من آنها را کتبی به ایشان دادم و باید دو سه روزی صبر کرد و قضاوت نکرد تا نتیجه کتبی مشخص شود. به احتمال زیاد درخواست ها انجام می‌شود تنها درخواستی که ایشان رد کرد این بود که بند ۵ را من گفتم به ما بدهید و ایشان چیزی را که در ملاقات خصوصی چند وقت پیش که داشتیم گفته بودند تکرار کردند و آن همان صورتجلسه ای بود که قبلا نوشته شده بود و امضای جناب صدیقیان و طوسی و بنده و چند نفر دیگر زیر آنست که دوتا اطاق بدهند بعلاوه تامین محل جلسات. البته زندان قصر زیر نظر سازمان فرهنگی هنری است که عملا وسیله جای دیگری اداره می شود نه شهردار. و رئیس آنجا کسی است که می گویند سالهای گذشته مسئول تخریب زندان های شماره ۳و۴ زنان بوده.

یادمان باشد حکم تخلیه کانون که زمان قالیباف صادر شده بود و ما وسیله شورای شهر و فرهادی شهردار منطقه متوقف کرده بودیم با دستور ایشان به کمیته سه نفره رفت و برای کانون مصوب شد. جلسه ساعت ده و نیم آغاز و دوازده و نیم به پایان رسید جلسه خوبی بود

بعد از جلسه شهردار، بلافاصله به بنیاد برای جلسه کارشناسی مسائل کانون رفتیم آقایان سید زاده، یوسف زاده، غنی، شهرستانکی، حسینیون، گرامی هم حضور داشتند

در این جلسه وسیله من و سایر دوستان کلیه مشکلات و خواسته ها بالغ بر ۲۰ مورد مطرح و تبادل نظر گردید و مقرر شد مطالب مربوط به حوزه تعاون وسیله آقای اکبری پیگیری و جلسه ای هم برای مسائل فرهنگی با معاونت‌های فرهنگی بنیاد، منعقد و آنچه باقی می ماند در جلسه نهایی با ریاست بنیاد مطرح شود.

علی حسینی دبیرکل کانون

۲۲ بهمن ۱۳۹۹

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.