‍ نامه سرگشاده به «رییس‌جمهور» درخصوص محدودیت‌های کرونایی در محرم/ دکتر سیف الرضا شهابی«عضو کانون»

دکتر سیف الرضا شهابی عضو هیئت مدیره نظام پزشکی بابل در نامه ای سرگشاده خطاب به حسن روحانی خواستار تعطیلی یک ساله مراسم محرم برای حفظ سلامت مردم شد. متن نامه سرگشاده دکتر شهابی عضو کانون زندانیان سیاسی قبل از انقلاب به رئیس جمهور چنین است: همانطور که مستحضرید موج دوم یا ادامه موج اول

کد خبر : 3295
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 مرداد 1399 - 23:03

دکتر سیف الرضا شهابی عضو هیئت مدیره نظام پزشکی بابل در نامه ای سرگشاده خطاب به حسن روحانی خواستار تعطیلی یک ساله مراسم محرم برای حفظ سلامت مردم شد.

متن نامه سرگشاده دکتر شهابی عضو کانون زندانیان سیاسی قبل از انقلاب به رئیس جمهور چنین است:

همانطور که مستحضرید موج دوم یا ادامه موج اول بیماری مهلک “کرونا” مدتی است سراسر کشور را فرا گرفته و تعداد زیادی از استان‌ها در وضعیت اسفناک قرمز و تعدادی دیگر در حالت هشدار قرار دارند و آمار درگذشتگان بعد از چند روز دو رقمی، مدتی مدیدی است سه رقمی شده و حتی نظر بسیاری بر این است که تعداد فوتی‌ها بیشتر از آمار اعلامی است.
بر پایه شیوع مجدد، مسئولین ذی‌ربط در کشور مدام اعلام می‌کنند مراسمات عروسی و عزائی و اجتماعات برگزار نشود و مردم را دعوت به اجرای پروتکل‌های بهداشتی از جمله فاصله اجتماعی، شستن دست‌ها و.. می‌کنند.
همچنین اطلاع دارید، کشور عربستان مراسم حج که بزرگ‌ترین و مقدس‌ترین اجتماع مسلمانان جهان است و قرآن بر انجام آن مهر تاکید زده، امسال به خاطر جلوگیری از شیوع بیماری در بین زائران تعطیل کرده و مورد قبول و استقبال مسلمانان جهان قرار گرفته است.
در کمال تعجب ملاحظه شد جنابعالی انجام مراسم محرم و سوگواری امام حسین را تاکید داشتید البته با ترجیع بند رعایت پروتکل‌های بهداشتی؛ جمله‌ای که دائم گفته می‌شود و همه می‌دانیم عملا و آن هم در دستجات عزاداری قابل اجرا نیست و انتظار اجرای آن از مردان و زنان و کودکانی که برای تماشای دستجات عزاداری در حاشیه خیابان‌ها اجتماع می‌کنند، انتظاری نابجا است.

تصور می‌فرمائید اگر یک سال مراسم محرم تعطیل شود از ارزش جانبازی سالار شهیدان کاسته خواهد شد؟ و یا با یک سال تعطیلی از ارزش فداکاری‌های حسین‌بن علی می‌کاهد؟
قطعا تعطیلی یک‌ساله نشان از این واقعیت است که در ایران به حدی سلامت مردم حائز اهمیت است که به خاطر آن، چنین مراسمی را تعطیل کردند و در آن صورت هم مقام امام حسین والاتر خواهد شد و هم مقام معنوی طرفدارانش افزایش خواهد یافت که تا این حد به فکر سلامت شهروندان هستند
بر این اساس، خواهشمند است در مقام بالاترین شخصیت اجرائی کشور تجدید نظر بفرمایید و دستور بدهید مراسم امسال استثنا از طریق رسانه‌های جمعی سمعی و بصری برگزار شود.
آجرکم الله

یک‌شنبه، ۵ مرداد ۹۹.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.