معرفی و خرید کتاب درباره کودتا ۲۸ مرداد

گامی دیگر در راستای گسترش اطلاع رسانی برای اعضای محترم کانون زندانیان سیاسی و عموم مردم عزیز ایران زمین: دعوت از همه صاحبان کسب و کار برای دیده شدن در سایت کانون. نخستین گام : درج آگهی تبلیع برای عناوین نشر رسا با مدیریت عضوی از کانون ، در باره کودتای ننگین ۲۸ مرداد سبک

کد خبر : 3415
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 مرداد 1399 - 15:04

گامی دیگر در راستای گسترش اطلاع رسانی برای اعضای محترم کانون زندانیان سیاسی و عموم مردم عزیز ایران زمین:

دعوت از همه صاحبان کسب و کار برای دیده شدن در سایت کانون.

نخستین گام : درج آگهی تبلیع برای عناوین نشر رسا با مدیریت عضوی از کانون ، در باره کودتای ننگین ۲۸ مرداد

سبک داستان، به شیوه داستانهای پلیسی است. توطئه، اضطراب، تعقیب، فرار و… صحنه های مختلف آن را تشکیل می دهد و جذابیت داستان بحدی است که امکان رها کردن مطلب دشوار است.

شخصیتها و صحنه ها، بر اساس واقعیتهای تاریخی وعوامل موثر در جریان کودتا انتخاب شده اند. به گونه ای که خواننده را با بسیاری از وقایع پشت پرده کودتا آشنا می سازد. قهرمان داستان که پروفسور علوم سیاسی دانشگاه هاروارد است، یک کودتای فرضی را برای آموزش کارمندان سیا طراحی می کند. او زمانی که متوجه می شود این کودتا قرار است در کشور ایران روی دهد و دولت مصدق ساقط و شخص او نیز کشته شود، با یک برنامه ریزی ماهرانه و گستاخی کم نظیر، به کمک دانشجو و معشوقه خود، طرح عملیاتی را می دزدد، و پس از درگیری های مختلف با مامورین سیا، دستگیر و در نهایت از دست آنان گریخته و با ربودن هواپیما شخصی یکی از سردمداران کودتا که رئیس شرکت نفت ایران و انگلیس بوده است، خود را به تهران می رساند و…

ملتی که از تاریخ خود آگاهی نداشته باشد

ناگریز، اشتباهات گذشته را تکرار خواهد کرد

هدف این کتاب، دفاع یا هواخواهی از یک موضوع سیاسی نیست، توصیف مستندی است از یک دوره بیست و پنج ساله تاریخ ایران، از ۲۹ مرداد ۱۳۳۲ تا آغاز اسفند ۱۳۵۷ به منظور آگاهی نسل جوان و آیندگان.

علل شکست نهضت ملی ایران و پی آمد های آن، مقاومت در برابر رژیم کودتا؛ بررسی علل و عواملی که محمدرضا شاه و دولت های دست نشانده او، توانستند به مدت ۲۵ سال با خودکامگی بر ما حکومت کنند؛ شناخت مردانی که در آن دوران، رهبری گروه های اپوزیسیون را در مبارزه علیه رژیم به عهده داشتند؛ بررسی و تحلیل عملکرد سیاسی و علل عدم موفقیت آنها و نیز عواملی که موجبات شکست برنامه های رفورم شاه را فراهم ساخت و به شورش و انقلاب و فروپاشی سریع رژیم پهلوی انجامید اهم مطالب مورد بحث ما را تشکیل می دهد.

برای خرید کتاب های مربوط به کودتا ۲۸ مرداد (کاب های بالا) و سایر کتاب های این موسسه میتوانید به آدرس http://rasabooks.ir مراجعه فرمائید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.